nekaj mesecev nazaj

Pogovorni bot: Umetna inteligenca, ki jo bo do leta 2020 imelo 80 odstotkov podjetij


Po poročilu Business Insider kar 80 odstotkov podjetij že uporablja ali načrtuje uporabo pogovornih botov do leta 2020.

Prišla je namreč umetna inteligenca v obliki pogovornih botov, ki jih že uporabljajo uveljavljena podjetja, npr. Disney, H&M, Ebay, CNN in Burger King, prav tako pa so javno pohvalile njihovo uporabo znane osebe, npr. Katy Perry.  V Sloveniji zaenkrat zelo malo podjetij uporablja pogovorne bote in v nekaj letih se bo to spremenilo. O botih je bilo veliko pohval napisano na veliko mednarodno poznanih medijih naprimer o njih so pisali na Forbes, CNBC in Venture beat.

Kaj je pogovorni bot (chat bot) in kako se ga uporablja? 
Pogovorni boti so računalniški programi, s katerimi lahko uporabniki komunicirajo preko spleta ali drugih orodij, npr. Facebook Messengerja. Poznamo dva tipa botov tisti, ki temeljijo na določenih pravilih ali bolj napredni oziroma takšni, ki se sami učijo. Če bi radi našli bota za svoje potrebe predlagam, da obiščete spletno stran BotList.

Konkretni primer v praksi uporabnega pogovornega bota je, ko želite kupiti naprimer obutev v spletni trgovini, ki ponuja obutev morate iti na njihovo spletno stran ter najti želeno obutev, kar bi vam lahko vzelo kar nekaj časa. Če bi za isto iskanje uporabili pogovornega bota bi mu lahko z že nekaj vprašanji povedali kaj točno iščete in bi vam pogovorni bot točno povedal ali vas celo preusmeril direktno na njihovo podstran za točni izdelek, ki ga iščete ali vam kako drugače pomagal. Pogovorni boti naj bi nadomestili tudi aplikacije, saj uporabnikom ni treba klikati na gumbe tako na spletni strani ali aplikaciji, ampak lahko vprašanje uporabnik postavi kar botu, ki pa mu nato pomaga in izboljša uporabniško izkušnjo. Boti so uporabni tudi na drugih platformah npr. SMS, Slack, Skpe, WeChat itd. Uporabni so v nešteto dejavnostih, npr. pri vremenu, izbiri oblačil, določenih novicah, ki jih iščete npr. o podjetništvu, odgovorih na najpogostejša vprašanja ali pri učenju. Z boti lahko podjetja odpravijo največjo težavo spletnih strani – da uporabniki pridejo na spletno stran in jo zapustijo, medtem pa podjetja sploh ne vedo, kdo so bili. Več deset tisoč razvijalcev po vsem svetu se je že vključilo v nadaljnji razvoj pogovornih botov.

Primer delovanja Pametnega bota na www.PametniBot.si:

Primeri botov v praksi:

Uporabni viri za bote:

Zakaj bi vaše podjetje rabilo pogovornega bota? 

Ko je Facebook najavil prihod pametnega bota na svojo platformo za sporočila (Messenger), je svet preplavila razprava o uporabi pogovornih botov. Uporabniki kar 90 odstotkov časa, ki ga preživijo na mobitelu namenijo platformam za sporočila ali elektronskim sporočilom. Zelo zanimivo je tudi, da uporabniki več časa preživijo v pogovoru na platformah za sporočila (messengerjih), kot pa na samih socialnih omrežjih in to je velika priložnost za podjetja, da stopijo v stik s svojimi potencialnimi strankami. Za podjetja je namreč vedno pomembno, da s strankami komunicirajo tam, kjer njihove stranke dejansko so.

Kdo vam lahko pomaga ali za vas postavi pogovornega bota v Sloveniji?

Zaradi izjemne priložnosti za podjetja in ker sem bote začel tudi sam uporabljati sem se odločil, da pomagam slovenskim podjetjem pri postavitvi in uporabi pogovornih botov, zato sem odprl prvo slovensko podjetje, ki se imenuje Pametni bot, ki ponuja pogovorne bote za spletno stran in Facebook z mednarodnim zastopstvom Tars iz Bangalore, Indije. Naročniki Tars prihajajo z vsega sveta in njihove izkušnje o uspešni uporabi pogovornih botov bomo lahko prenesli tudi na slovenski trg. Lahko si ogledate tudi študije primerov podjetja Tars.

Če bi pa radi sami naredili bota (kar vam bo vsaj v primeru spletnega bota lahko vzelo veliko časa) pa vam predlagam sledeče platforme za izdelavo, ki pa so bolj namenjene za izdelavo Facebook botov:

Komentarji

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!