nekaj mesecev nazaj

Slovenec, ki je prodal več kot tisoč knjig v enem dnevu na največji spletni trgovini na svetu


Roberta Roliha, ki je bestselling avtor knjige The Million Dollar Decision in evropski javni govorec leta 2015 po izboru Professional Speakers Academy iz Londona sem posebaj za moj blog povprašal o uspehu s svojo knjigo.

Pravilna priprava
Robert je pred lansiranjem prebral veliko člankov in knjig ter veliko študij primerov, kako so lansirali drugi knjige npr. mednarodno uspešni avtor Tim Ferris, ki je lansiral mednarodno uspešnico 4 urni delovni teden. Nato je vse ideje združil v svojo marketinško strategijo. Uporabljal ni nobenega programa, kot je npr. Kindle Spy ali Kbook promo. Kindle Spy vam lahko pomaga pri raziskavi niš na Amazon Kindlu, medtem ko je Kbook promo bolj uporaben za marketing. Rolihov glavni cilj je bil, da z knjigo gradi svojo osebno blagovno znamko in si viša vrednost na trgu kot javni govorec. Eno leto je ustvarjal koncept knjige, pisal vsebino, pridobival povratne informacije od več kot 60 t.i. poskusnih bralcev s celega sveta, izboljševal vsebino, z zunanjimi izvajalci pripravljal vse materiale za knjigo (dizajn, ilustracije, karikature, video napovednik, avdio knjiga, vsebino namenjeno deljenju na družbenih medijih in podobno).  Zanimivo je, da se je Robert odločil za daljšo knjigo, medtem ko je trend na Kindlu tako imenovanih short readov (krajših knjig). Prav tako je imel Rolih dobrega založnika Roba Kosberga, ki je lastnik Best Seller Publishing in prav Rob mu je pomagal zastaviti pravi poslovni model za knjigo ter zastaviti promocijo v ZDA. Veliko avtorjev se težko odloči o ceni za knjigo in Robert je knjigo lansiral na Kindle po ceni 6.95 dolarjev za e-knjigo in pa $11.95 za tiskano (paperback) verzijo. S ceno je želel Rolih komunicirati visoko vrednost knjige in jo ločiti od nizko cenovnih ali brezplačnih knjig.

Kako izbrati naslov, opis in ključne besede
Po mnenju Roliha je izbira naslova ena najbolj zahtevnih nalog. Mesece je razmišljal o naslovu in na koncu prišel do pet idej, ki so se mi zdele dobre. Nato pa je idejo za končni naslov dobil od zunaj – od enega od predavateljev Akademije Panta Rei, ki jo vodi – Daniela Priestleya, s katerim sta imela kosilo dan po njegovem seminarju v Sloveniji. Ko mu je pokazal njegove predloge za naslov ter povedal bistvo knjige, je par minut razmišljal in nato izstrelil: The Million Dollar Decision. Opis je tudi zelo pomemben in Rolih svetuje, da v opisu takoj napadete bralce z največjimi problemi, ki jih rešuje knjiga. Lahko tudi v obliki vprašanj. Npr. »Ali vas vsak dan mučijo glavoboli?«, če prodajate knjigo, ki daje rešitve na tem področju. Nato pa poveste, kako bodo z nakupom knjige rešili te probleme. Zelo pomembno je tudi to, da že pred izidom knjige pridobite nekaj dobrih mnenj bralcev in jih uporabite v svojem opisu. Iskanja ključnih besed se je Rolih lotil tako, da je pogledal glavne iskalne pojme, ki se izpišejo na Amazonu, ko začnete vnašati neko iskanje in se nato odločil za ključne besede na podlagi tega.

Naslovnica knjige
Rolih meni, da je naslovnica najbolj pomembna stvar pri knjigi. Dneve ali celo tedne je pilil vsebino naslovnice in pa zadnje platnice in vsaka beseda na njej je večkrat premišljena. Kakšen bo opis na zadnji platnici, katero mnenje znane osebe se bo pojavilo kje in tako naprej. Sam je imel tud dva čisto ločena grafična oblikovalca, ki sta mu delala predloge. Na koncu je »zmagala« verzija grafičnega oblikovalca njegovega založnika iz ZDA, ki je res fantastična. V ta proces izbire dizajna naslovnice je vključil tudi svoje Facebook sledilce, ki so mu dali super feedback.

Video napovednik in pristajalna stran

Video napovednik knjige je Rolih uporabil predvsem na Facebooku, kjer ima že preko deset tisoč ogledov. Del teh ogledov je posledica organskega deljenja uporabnikov, manjši del pa je bil dosežen s plačljivim oglaševanjem. Kupce knjige tudi aktivn vzpodbuja, da delijo video vsebine povezane s knjigo preko strani milliondollardecisionbook.com/share. Že večkrat sem pisal o pomenu landing strani oziroma pristajalne strani s katero v tem primeru pojasnite več o sami knjigi. Rolihova landing stran je vidna na milliondollardecisionbook.comImel je več različnih landing strani tudi za akcijo ob lansiranju knjige.

Kako prodati prve knjige
V enem dnevu mu je uspelo prodati 1.400 knjig. Rolihu ostane 70 odstotkov od knjige in od tega si davkarija glede na sporazum med ZDA in Slovenijo vzame 5 odstotkov ostalo pa se mu obdavči kot prihodek/dobiček v njegovem podjetju v Sloveniji. Vprašal sem ga na kak način se je tega lotil in povedal je s pomočjo velike marketinške kampanje, ki so jo skupaj s partnerji izvajali v Sloveniji, ZDA, Novi Zelandiji in Veliki Britaniji. Temelj marketinške kampanje je bil, da je knjigo že dalj časa napovedoval in zanjo gradil pričakovanje preko email marketinga na moje baze ter na družbenih medijih (predvsem Facebooku). Postopoma je razkrival, koliko dela in truda je šlo vanjo, kdo so beta bralci in kaj so povedali o knjigi, svoje sledilce je tudi vprašal za mnenje glede naslovnice (ali jim je bolj všeč verzija A ali B) in podobno. Skratka stalno je  komuniciral o knjigi na družbenih medijih ter tudi s pomočjo email marketinga na svojo  bazo strank.  Email baza je bila osnova po mnenju Roliha za to, da je lahko iz knjige naredil bestseller. Sam meni, da brez email baze in redne komunikacje z njo danes težko karkoli narediti v podjetništvu in, da je 80 odstotkov vseh njegovih rezultatov posledica načrtnega grajenja email baze in redne osebne komunikacije. Med plačljivim oglaševanjem Rolih uporablja Amazon oglase za promoviranje knjige in pa Facebook oglase, kar se je oboje izkazalo učinkovito ter servis PR Newswire za distribucijo sporočila za javnost ob izidu knjige.

Mnenja strank (reviewi)
Mnenja na Amazonu je vse težje dobiti. Rolih meni, da so mnenja izredno pomembna in tukaj mu je zelo prav prišlo to, da je imel beta bralce, ki jih že takoj zaprosil za to, da napišejo mnenja. Poleg tega so bili tudi prvi kupci knjige navdušeni nad vsebino in so mu rade volje napisali mnenja. Meni, da je mnenja težko pridobiti. Veliko truda je bilo potrebno, da je prišel do večjega števila mnenj. Ne uporablja nobene brezplačne promocije (free) za svojo knjigo na Kindle, kjer svojo knjigo ponudite do pet dni zastonj tudi s tem, da si povečate vidnost in izboljšate pozicijo na Amazonu (Amazon sales rank). Glede negativnih mnenj pa Rolih meni, da je dobro, da ima knjiga tudi nekaj slabih mnenj. Pomembno je le, da je velika večina ocen s 5 zvezdicami.

Prodajo je povečal s paketom ugodnosti
Nato so še pred izidom napovedali lep paket ugodnosti, ki ga bodo prejeli kupci knjige in interesente za nakup zaprosili, da se vpišejo v posebno bazo. S to bazo so nato intenzivno komunicirali praktično dnevno do izida, ko so vse na njej usmerili na Amazon, da kupijo knjigo. Glede bonusov misli, da je pomembno, da v obdobju, ko želiš imeti maso nakupov, daš kupcem neko posebno ugodnost. Sam je tako dal popust na ceno knjige (50 odstotkov) in pa še paket daril. V tem darilnem paketu je bila avdio knjiga, karta za njegov 4 urni seminar in njegov avdio program o upravljanju s časom. Kupcem, ki pa so kupili 5 knjig je  podaril še dodatno podpisano knjigo, ki so jo seveda poslali nato ločeno. Poleg prodaje na Amazonu so se odločili, da bodo v Sloveniji natisnili še 5 tisoč izvodov knjige. Ti izvodi so bili namenjeni kupcem, ki so kupili paket 5 knjig ter njihovim  top strankam Akademije Panta Rei, ki knjigo dobijo kot darilo ob nakupu kakšne naše druge storitve ali izobraževanja.

Uporaba knjige za druge prodaje
Rolih meni, da ko ljudje kupijo njegovo knjigo, se nato zelo radi udeležujejo tudi njegovih seminarjev v živo, ki imajo seveda bistveno višjo ceno kot knjiga. Poleg tega zdaj pripravlja tudi online tečaj, ki bo namenjen ljudem, ki zaradi oddaljenosti ne morejo priti na njegove seminarje v živo prav tako ima že tudi avdio knjigo na Amazonu.

Komentarji

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!