Kako Youtube izkoristiti za večjo prodajo?

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

26. oktobra, 2016

Youtube verjetno vsi poznate. Gre za spletno stran, ki je namenjena izmenjavi video posnetkov.

Kaj morajo podjetja vedeti o Youtube, da dosežejo z njim večjo prodajo?

  • Priporočam ločen Google račun za Youtube, če se karkoli nepredvidenega zgodi.
  • Priporočam vam partnerstvo z znano osebo, saj boste lažje dosegli večje število ogledov video posnetka.
  • Uporabite Youtube za vidnost v spletnih iskalnikih, saj je lastnik Youtube iskalnik Google.
  • Preverite blog Youtube Trends, da preverite kaj je trenutno aktualno.
  • Viralni video posnetek je zelo težko doseči, pri njem so ključna pozitivna čustva.
  • Priporočam video posnetek, ki ni daljši od treh minut.
  • Imejte pred objavljanjem jasne cilje, zakaj sploh to počnete.
  • Vsebina video posnetka je zelo pomembna (če nimate idej priporočam npr. izobraževalne oziroma how-to video posnetke, video za gradnjo baze emailov, izjave strank, objave dogodkov podjetij, odgovore na najpogostejša vprašanja kupcev itd.).
  • Pomemben je dober videz kanala (Youtube pasica in ozadje kanala).
  • Uporabite napovednik oziroma trailer, ki vam pomaga, da lažje pretvorite gledalce v naročnike (naj bo krajši od 90 sekund). V njem ne pozabite na poziv zakaj naj gledalci postanejo vaši naročniki.
  • Uporabite pripise (annotations), ki so brezplačni in preprosti za uporabo. Gre za šest različnih komentarjev k video posnetkom.
  • Uporabljajte Youtube Analytics, da boste ugotovili kdo so vaši gledalci.
  • Razmislite o strateškem partnerstvu z drugimi Youtube kanali (feautered channel).

Poznamo različne možnosti trženja na Youtube:
– Posredno oglaševanje: Gre za kreacijo kanala na Youtube in objavljanje video posnetkov.
– Neposredno oglaševanje: Zakup oglasov na Youtube.

Kaj morate vedeti pri neposrednem oglaševanju?

Določite lahko ciljno publiko glede na lokacijo, spol, starost in interese. Uporabnik mora počakati 5 sekund, da preskoči oglas. Oglaševalec v tem primeru plača le za tiste oglede oglasov, ki so daljši od 30 sekund oziroma, če je krajši oglas pač toliko, kot traja.

Imate tri možnosti oglaševanja:
– Pred tujimi video posnetki (in-stream oglasi).
– Na desni strani.
– V rezultatih iskanja na Youtube.

Pripomočki za snemanje:

  • Kamera npr. HD flip kamera, lahko tudi vaš telefon (ne pozabite na mikrofon). Sam uporabljam Cannon EOS 700D.
  • Program za urejanje video posnetkov, kjer je izbira odvisna od vašega računalnika npr. Camtasia, Imovie, Windows Movie Maker, Telestream ali pa npr. brezplačni program za scrreen capture .
  • Mikrofon npr. Blue mikrofon SnowBall Icezoom hn4, Sony ECM CS3 ali pa najdite na Ebayu npr. Lavalier Lapel Tie Clip Interview Condenser Microphone.
  • Svetloba  npr. cowboy studio lighting kit lamp ali pa Photo Video Studio Light Lamp.

Optimizacija video posnetkov

Na rangiranje video posnetkov naj bi vplivale:

  • Ključne besede v naslovu in opisu
  • Oznake (tags)
  • Povezave do posnetka
  • Povprečni čas gledanja
  • Všečki
  • Delitve
  • Število naročnikov
  • Komentarji
  • itd.

Video posnetki lažje in hitreje dosežejo organsko pozicijo na iskalniku. Svetujem, da uporabite orodje Youtube Keywoord Tool, ki je drugačno, kot Google Keywoord tool. Začnite video posnetke z analizo ključnih besed.

Opis začnite z Urljem. Pozorni bodite na prvih 160 znakov, saj je to vidno v iskalniku. Zelo pomembne so majhne slike (thumbnails), saj so to v bistvu vaše reklame. Njihove tehnične zahteve so 1280 x 740.

Ali lahko vaše podjetje od Youtube služi?
Odgovor je DA. Prva možnost je partnerstvo z Youtube. Partnerji o zaslužku po pogodbi ne smejo govoriti, povprečno pa lahko pričakujete od 300 do 2.500 dolarjev zaslužka na milijon ogledov. Partner lahko postanete le po povabilu Youtube, ki oceni da bo vaš video posnetek postal viralen, za kar uporabljajo tudi poseben algoritem. Vaša najboljša možnost za zaslužek je, da pridobite razne sponzorje video posnetkov ali naredite kak video v sodelovanju z določenim podjetjem.

Primeri dobrih video posnetkov:
Oglas za TNT
Oglas za Old Spice
Oglas za novi film – grozljivi otrok
Oglas poljubljanje piflarja in lepotice 
Blendtec oglas za mešalnike
Orabrush oglas
25 načinov kako zavezati šal
Potovanje v Disneyland

Youtube/caption]

Preberite tudi…

YouTube zaslužek

YouTube zaslužek

Obstaja dober razlog, da je YouTube vodilna video platforma na spletu, zlasti za podjetja. Enostaven je za uporabo,...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja